CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, October 6, 2008

hargai jasa guru teman-teman

blog saya ini memaparkan tentang jasa-jasa orang yang dekat dengan kita...
kalau di rumah ibu-bapa yang menjadi penjaga yang memagar kita untuk tidak terjebak dengan dengan gejala sosial tetapi jika di sekolah guru adalah orang yang rapat dengan kita..yang memagar perasaan memberontak kita untuk mencari keseronokan bukan untuk belajar..
Walau sehebat manapun ilmu kita, walau setinggi manapun kelulusan kita,walau siapa pun kita, apa guna tanpa restu ibu bapa kita dan guru. Jangan sesekali melupakan jasa mereka pada masa depan..kerana tanpa mereka tidak mungkin kita akan mencapai kejayaan pada hari ini. jadi sebagai seorang pelajar di Universiti Sains Malaysia saya sediakan beberapa cara untuk berjaya sebagai teladan rakan-rakan dan sebagai persiapan diri saya untuk menjadi guru yang baik..
akan saya sampaikan kepada bakal-bakal pelajar saya insyaallah...
1. Ilmu secukupnya.(ditambah mengikut selera ).
2. Sebuah ketekunan (diparut ).
3. Sedikit kerajinan (diasah ).
4 Hiris keinsafan (dimayang).
5 Keping kasih-sayang ).
6. Beberapa potong nasihat / petua.
7. Beberapa pohon doa.
8. Segenggam harapan.
9. Semangkuk azam.
10. Seulas keiklasan.
11. 1/4 cawan air mata.
12. Sedikit dendam &cemburu (dilumat).
13. Secebis malas (ditumbuk halus).
14. Sekuntum senyuman (untuk hiasan).
Resepi Pelajar Terbaik. Kongsi : -ilmu . -bantu kawan yang mengalami masalah pelajaran. - firman Allah bermaksud : “ Aku sangat benci kepada orang yang menyembunyikan ilmunya”. -gunakan bahasa yg baik apabila berbual sesama rakan.

4 comments:

cik oldtown said...
This comment has been removed by the author.
marina said...

rajin lah belajo ek...

Fibia 3 said...

ko apa hal haha

cik oldtown said...

ko hargai x?
huhuhu